Direktlänk till inlägg 1 maj 2008

Min pappa

Av Vicki - 1 maj 2008 18:51

- Du skulle ha hört debatten igår! En journalist..

Hennes pappa hade just dragit igång en utläggning om främlingsfientlighet och som en ren reflex stängde hon av sina öron. Klockan var tolv och hennes pappa hade kommit in till hennes rum för att säga godnatt.

- Hela 91 %...

Hon hörde, men hon lyssnade inte. Istället tänkte hon på hur jobbig han kunde vara. Minst en gång om dagen förökte han få igång en diskussion med henne och detta skedde allltid på sämsta möjliga tidpunkt.

- Det är nära en kedjereaktion...

Hans röst var avlägsen och hon nickade för att han skulle fortsätta att tro att hon lyssnade. Han var mycket engagerad i ämnet, det syntes, och han hade säkert många bra och sakliga argument. Men ändå kunde hon inte förmå sig att lyssna.

- Visste du föresten att...

Hon tittade kärleksfullt på sin pappa och kom plötsligt att tänka på hur mycket hon tyckte om honom och hur sällan hon faktiskt visade det nu för tiden. Visst, han kunde vara tjatig, jobbig, högljudd, krävande och överbeskyddande men utan alla de egenskaperna så skulle han inte vara densamma.

- Invandrarsiffran har...

All irritation hon nyss kännt ersattes av ett leende på hennes läppar. Hennes pappa kom av sig lite när han såg förändringen i hennes uttryck. Han tittade frågande på henne.

- Jag älskar dig, pappa.

Han såg ställd, men också glad, ut när han reste sig och gav henne en klapp på kinden.

- Jag med, vännen. Jag med.

 
 
Ingen bild

Isabelle.

2 maj 2008 19:55

Naaw. Man fick sig nästan en liten tankeställare medan man läste ;) Jag gillade den jättemycket :D

 
Vicki

Vicki

2 maj 2008 20:02

Belle.
Tack! :) Tankeställaren är något som jag vill framkalla.

http://vfh.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vicki - 22 juli 2008 12:48

Detta, gott folk, blir mitt sista blogginlägg. Iallafall på ett tag. Jag startade ju denna blogg för att få utrymme för mitt skrivande men har under tiden kommit underfund med att denna typ av skrivande inte passar mig. Jag har många idéer som vid t...

Av Vicki - 15 juli 2008 20:39

Det är sommarlov och lagomt fint väder - precis som det brukar. Just nu sitter min syster inne i mitt rum och tjatar om att vi ska visa dagens inköp för varann samt hur högt hon ska spela sin technomusik när hon får låna pappas bil. Pappa ska åka til...

Av Vicki - 26 maj 2008 15:03

Idag hade jag bara en lektion. Efter historian kunde hade jag alltså en hel dag att spendera exakt som jag ville! Och jag har varit riktigt nyttig. Rensat garderoben, pluggat samhäll, städat mitt rum, lämnat tillbaka mammas klänning och massa annat. ...

Av Vicki - 19 maj 2008 21:22

Det känns som om jag har ganska mycket kul att se fram mot. För det ena är det ju Arvika. Nu är det beslutat! Efter mycket krångel med att få reda på när underbara The Kooks spelar så är det ny fastställt. Torsdagen är det som gäller. Imorgon blir de...

Av Vicki - 18 maj 2008 13:47

Idag kom kanal 5 på den briljanta idén att ha ett Gossip Girl-maraton. Hela morgonen har alltså, för min del, spenderats framför tv:n. Hatar att historien måste göras, annars skulle idag vara den ultimata söndagen.   Pappa spelar som vanligt musik A...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards