Direktlänk till inlägg 5 maj 2008

Uppsats

Av Vicki - 5 maj 2008 11:11

Jag sitter just nu i en skolsal brevid min kära vän Isabelle. En fyra timmars lång svenska lektion har startat och det är att skriva uppsats som står på schemat. Jag ogillade denna uppgiften stark - att få ett tilldelat ämne och en begränsad tid att få till en uppsats på. Men jag måste erkänna att det var lite småmysigt här. Med en flaska Jokk och bäst musik i öronen känner jag mig ganska avslappnad.


Å andra sidan så har det inte gått långt av tiden och jag kommer antagligen att bli råstressad mot slutet när jag sitter här med min uppsats som bara är påbörjad. Men strunt samma. Det får bli som det blir.


Skönt väder är det, även om himlen är full av moln. Det är värme, gott folk. Härrrligt. Imorgon är det dax för sista danslektionen för den här terminen och på lördag smäller det med uppvisning. Jag börjar bli lite nervös, speciell när Unni och Daniel har bokat platser på första raden, vilket kommer att innebära att det maximalt kommer att vara en halv meters avstånd mellan dem och mig på scen. Men! Jag är glad att de kommer och tittar.


Nej, nu måste jag återgå till "Kärlek mot alla odds". Jesus. Ha det. :)

 
 
Malin :)

Malin :)

6 maj 2008 21:21

jag är glad att du har skaffat blogg. jag älskar dina texter och jag kommer att bli en flitig läsare :D

http://malinsjoberg.blogg.se

 
Vicki.

Vicki.

9 maj 2008 15:42

Trevligt att höra Malin! Tack så mycket. Jag ska försöka bli en mer effektiv skrivare bara.. ;)

http://vfh.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malin!

9 maj 2008 19:00

bra det :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vicki - 22 juli 2008 12:48

Detta, gott folk, blir mitt sista blogginlägg. Iallafall på ett tag. Jag startade ju denna blogg för att få utrymme för mitt skrivande men har under tiden kommit underfund med att denna typ av skrivande inte passar mig. Jag har många idéer som vid t...

Av Vicki - 15 juli 2008 20:39

Det är sommarlov och lagomt fint väder - precis som det brukar. Just nu sitter min syster inne i mitt rum och tjatar om att vi ska visa dagens inköp för varann samt hur högt hon ska spela sin technomusik när hon får låna pappas bil. Pappa ska åka til...

Av Vicki - 26 maj 2008 15:03

Idag hade jag bara en lektion. Efter historian kunde hade jag alltså en hel dag att spendera exakt som jag ville! Och jag har varit riktigt nyttig. Rensat garderoben, pluggat samhäll, städat mitt rum, lämnat tillbaka mammas klänning och massa annat. ...

Av Vicki - 19 maj 2008 21:22

Det känns som om jag har ganska mycket kul att se fram mot. För det ena är det ju Arvika. Nu är det beslutat! Efter mycket krångel med att få reda på när underbara The Kooks spelar så är det ny fastställt. Torsdagen är det som gäller. Imorgon blir de...

Av Vicki - 18 maj 2008 13:47

Idag kom kanal 5 på den briljanta idén att ha ett Gossip Girl-maraton. Hela morgonen har alltså, för min del, spenderats framför tv:n. Hatar att historien måste göras, annars skulle idag vara den ultimata söndagen.   Pappa spelar som vanligt musik A...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards