Direktlänk till inlägg 4 maj 2008

Vattenpöl

Av Vicki - 4 maj 2008 17:42

Hon hade alltid sett sig själv som en person vars humör påverkas av vädret. En solstråle i hennes ögon hade alltid kunnat få problemen och sorgerna att försvinna men nu började hon tvivla. Solen sken - den var visserligen bakom ett moln nu men hon kunde ana strålarna en bit bort – men ändå kunde hon inte känna sig glad.

Hon var på väg hem från bussen. Det var en bit att gå och under tiden hon gick genom det lugna villaområdet, till största delen bebott av pensionärer och barnfamiljer, hann hon alltid tänka och fundera en stund. De där tillfällena brukade hon vanligtvis uppskatta, speciellt när solen var framme och värmde hennes ansikte men idag var inte en sådan dag.

Hon tittade upp mot himlen och uppmärksammade vilket enormt moln solen nu gömde sig bakom. En kall känsla runt hennes fot fick henne att skvätta till. "Perfekt", tänkte hon, "blöta skor."


Fortsättning följer kanske..

 
 
Ingen bild

Isabellellellellellellellelle-Bellellellellellelle

4 maj 2008 20:52

Haha! Blöta skor är inte att leka med!

 
Vicki.

Vicki.

4 maj 2008 21:28

HATA blöta skor. Bland det värsta som finns. Efter krig och aids vill säga. ;)

http://vfh.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Isabeeeeeeeeeeeeeeeellllllllllllllllllllllleeeeeee

4 maj 2008 21:38

Du har så rätt, du har så rätt! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vicki - 22 juli 2008 12:48

Detta, gott folk, blir mitt sista blogginlägg. Iallafall på ett tag. Jag startade ju denna blogg för att få utrymme för mitt skrivande men har under tiden kommit underfund med att denna typ av skrivande inte passar mig. Jag har många idéer som vid t...

Av Vicki - 15 juli 2008 20:39

Det är sommarlov och lagomt fint väder - precis som det brukar. Just nu sitter min syster inne i mitt rum och tjatar om att vi ska visa dagens inköp för varann samt hur högt hon ska spela sin technomusik när hon får låna pappas bil. Pappa ska åka til...

Av Vicki - 26 maj 2008 15:03

Idag hade jag bara en lektion. Efter historian kunde hade jag alltså en hel dag att spendera exakt som jag ville! Och jag har varit riktigt nyttig. Rensat garderoben, pluggat samhäll, städat mitt rum, lämnat tillbaka mammas klänning och massa annat. ...

Av Vicki - 19 maj 2008 21:22

Det känns som om jag har ganska mycket kul att se fram mot. För det ena är det ju Arvika. Nu är det beslutat! Efter mycket krångel med att få reda på när underbara The Kooks spelar så är det ny fastställt. Torsdagen är det som gäller. Imorgon blir de...

Av Vicki - 18 maj 2008 13:47

Idag kom kanal 5 på den briljanta idén att ha ett Gossip Girl-maraton. Hela morgonen har alltså, för min del, spenderats framför tv:n. Hatar att historien måste göras, annars skulle idag vara den ultimata söndagen.   Pappa spelar som vanligt musik A...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards